Cases
DDMA – Introductie Nederlands influencerregister | Persbenadering en Issuemaken
DDMA – Introductie Nederlands influencerregister | Persbenadering en Issuemaken Influencermarketing is in korte tijd een volwassen en volwaardig kanaal geworden binnen de marketingwereld. Naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt…
Mister Kitchen – Zuivelvrijheid: Droomboter moet blijven!
Mister Kitchen – Zuivelvrijheid: Droomboter moet blijven! Wat doe je als je als klein merk in korte tijd dreigende brieven ontvangt van de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO), NVWA en Reclame Code Commissie, omdat de door…
Gemeente Rijswijk | Communiceren over Welzijn
Gemeente Rijswijk | Communiceren over Welzijn De stad Rijswijk is een groeigemeente met een dorps karakter en grootstedelijke uitdagingen in een regio die altijd in beweging is. Rijswijk wil dat de 56.000 inwoners prettig én…
Mediatrainingen
Mediatrainingen Als organisatie moet je voorbereid zijn om regelmatig de pers te woord te staan, zowel in voorspoedige als crisistijden. Een ongelukkig mediaoptreden kan grote gevolgen hebben en je organisatie hardnekkig achtervolgen, en het is…
Ministerie Buitenlandse Zaken | Mediatrendanalyse
Ministerie Buitenlandse Zaken | Mediatrendanalyse In 2022 stond het ministerie van Buitenlandse Zaken regelmatig in de belangstelling, zowel van het publiek als van de media. De oorlog in Oekraïne en de rol van Nederland daarin waren…
Elsevier | Opinieleiderschap
Elsevier | Opinieleiderschap Elsevier, een van oorsprong Nederlands bedrijf, is de grootste wetenschappelijk uitgever ter wereld. Het zet zich in voor het bewerkstelligen van diversiteit en inclusie – binnen de eigen gelederen, maar ook in…
De Nationale Denktank
De Nationale Denktank Jaarlijks brengt de Nationale Denktank een diverse groep van 20 deelnemers bijeen om de uitdagingen waar onze samenleving voor staat te bespreken en oplossingen te bedenken. In 2022 lag de focus van…
Start Foundation | DreamersNL campagne
DreamersNL Stel je voor, je ziet een issue zich ontwikkelen in de maatschappij, recht voor je neus. Maar, niemand lijkt het door te hebben? Hoe zorg je dan dat je jouw issue op de kaart…
Geboortehart | Integrale geboortezorg organisaties
De integrale geboortezorg organisaties (IGO’s) zijn als een experiment van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport opgezet om uit te zoeken hoe de samenwerking binnen de geboortezorg is te verbeteren. IGO’s worden als regio…
Tony’s Chocolonely | Ik neem vrij op 1 juli!
Op 1 juli herdenken we de afschaffing van de slavernij in 1863 in Suriname en de voormalige Nederlandse Antillen en vieren we de vrijheid (ofwel Keti Koti of Dia di Abolishon). In werkelijkheid werden de…
Triggerise | Tech voor efficiënte en impactvolle ontwikkelingssamenwerking
Het blijft in het woud aan ontwikkelingshulp vaak nog onduidelijk welke projecten hebben geholpen en welke niet. In 2014 is de ontwikkelingsorganisatie Triggerise door het Ministerie van Buitenlandse Zaken daarom gevraagd om te verkennen hoe…
Elsevier | 3D model van Elsevier
Om pr-aandacht te krijgen, zowel in online als offline media, gaan we bij Issuemakers altijd eerst op zoek naar het zogenaamde “nieuwshaakje”. Wanneer een opdrachtgever bij ons komt met het doel media aandacht te krijgen…
ASN Bank | Mensen motiveren tot duurzaam gedrag
Met geld kun je veel invloed uitoefenen om de wereld mooier te maken. ASN Bank zet zich al 60 jaar in voor een duurzame, rechtvaardige samenleving. Werken aan bescherming en herstel van de biodiversiteit is…
Digital Trust Center | Cybercrime raakt de ondernemer
Eén op de vijf ondernemers wordt slachtoffer van cybercriminaliteit. Dat kan gaan om ransomware, phishing mail of andere slinkse methoden. Mkb-ondernemers zijn daar helaas nog vaak onvoldoende alert op. Daarom heeft het ministerie van Economische…
Samsung | Studio 404: Summer School voor digitale kunst
Er is al jaren een groot tekort aan werknemers met digitale en creatieve vaardigheden. Onze opdrachtgever Samsung wil dat tekort verkleinen en jongeren stimuleren om hun talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen. Samen met…
Tony’s Chocolonely | Serious PR
Tony’s Chocolonely is een van de succesvolste Nederlandse chocolademerken en staat naast de lekkere chocolade, bekend om zijn missie en spraakmakende campagnes. Het bedrijf wil dat de hele cacaoketen slaafvrij wordt gemaakt, zodat cacaoboeren een…
Zorginstituut Nederland | Procesevaluatie standpunt hooggebergtebehandeling
Zorginstituut Nederland publiceerde eind 2019 het standpunt om hooggebergtebehandeling voor mensen met (ernstig) refractair astma niet meer te vergoeden. Dit standpunt leidde tot grote commotie bij artsen en patiënten, wat vervolgens werd opgepakt in de…
ProRail | Spoorlopen heeft meer gevolgen dan je denkt!
Iedere dag zorgen ‘spoorlopers’ voor veel problemen op en rond het spoor. Mensen die hun hond uitlaten bij het spoor, fietsers die een stuk willen afsnijden of kinderen die gevaarlijk dicht bij het spoor spelen:…
Ministerie | Landelijke Coördinatiestructuur Testcapaciteit
Tijdens de coronacrisis ontwikkelde zich binnen de overheid een nationale crisisstructuur waarbinnen het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de Landelijke Coördinatiestructuur Testcapaciteit (LCT) eind maart 2020 opzet. De LCT, met als speciaal gezant…
Gemeente Amsterdam | De Amsterdamse MBO-agenda
De Issuemakers is werkzaam voor de Gemeente Amsterdam in het kader van De Amsterdamse MBO-agenda. Via deze agenda faciliteert de Gemeente Amsterdam innovatieve onderwijsprojecten en lerarenbeurzen die het Amsterdamse beroepsonderwijs toekomstbestendig maken. De Issuemakers geeft…
Belastingdienst | Bijeenkomst kinderopvangtoeslag
Op 20 januari organiseerde de Belastingdienst een grote ontmoetingsbijeenkomst met ouders in de Broodfabriek in Rijswijk. De aanleiding vormde de problemen die waren ontstaan in de kinderopvangtoeslag. De Belastingdienst had ruim 300 ouders uitgenodigd om…
Invest-NL | Publiciteit rondom lancering Invest-NL
Op 16 januari vond in de Westergasfabriek in Amsterdam in aanwezigheid van ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) de lancering van Invest-NL plaats. Invest-NL gaat als private onderneming, onder leiding…
Partner van Nationale Denktank
Stichting de Nationale DenkTank is opgericht in 2006 om een brug te slaan tussen de overheid, de wetenschap, het bedrijfsleven en de filantropie – met als doel de Nederlandse samenleving met vernieuwende ideeën vooruit te helpen. Ieder…
Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuizen (NVZ) | Issuedenken en gedragsverandering
NVZ en De Issuemakers Halverwege 2017 heeft de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) De Issuemakers gevraagd om te adviseren rondom het Versnellingsprogramma Informatie-uitwisseling tussen Patiënt en Professional (VIPP). Een 3-jarig traject, dat enerzijds gaat om…
Week van de Mediawijsheid | Eerste Grijs en Wijs Mediafestival groot succes
Week van de Mediawijsheid 2019: Aan of uit? In een wereld vol media moeten we constant keuzes maken. Nog even je appjes checken of ga je vroeg slapen? Laat je je kind alleen op de…
Mylan | Bewustwordingscampagne ‘Week van de Prostaat’
‘Kunnen jullie ons helpen met een bewustwordingscampagne over het belang van het regelmatig (laten) controleren van je PSA-waarde bij mannen van 50 jaar en ouder?', luidde de vraag van Mylan. Mylan zou later dat jaar…
De Nierstichting | Lotte zoekt nier
Een leven redden door het delen van een video Oktober 2017 was Lotte Mertens, onze collega van 32 jaar ten einde raad. Ze kreeg van de een op de andere dag een acute hersenvliesontsteking. Gelukkig…
Elsevier | PR support
Elsevier is bij het publiek vooral bekend als één van de grootste uitgevers van wetenschappelijke artikelen. Het bedrijf investeerde in het afgelopen decennium echter fors in een succesvolle transitie naar een autoriteit op het gebied…
Kidsrights | Kindervredesprijs
Voor het vierde jaar waren wij verantwoordelijk voor het genereren van publiciteit rondom de Kindervredesprijs, een initiatief van Marc Dullaert die zich erover verbaasde dat kinderen nooit in aanmerking kwamen voor de Nobel-prijs voor de…
SIRE | Bronzen Effie
We zijn bijzonder trots op de bronzen Effie die die SIRE heeft gekregen voor de campagne ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ Vanuit ons bureau waren Lars Ykema en Anne Backer verantwoordelijk voor de persstrategie- en persbegeleiding. De…
Women INC. | Genderspecifieke zorg op de kaart
Public Affairs en Public Relations voor WOMEN Inc. De kennis van de gezondheidszorg is voor een groot deel gebaseerd op onderzoek onder mannen. Hierdoor bestaat er onvoldoende kennis over de specifieke verschillen tussen mannen en…
Longfonds | Aandacht voor het belang van schone lucht
Public Affairs en Public Relations voor het Longfonds De lucht die je in Nederland inademt, is niet gezond. Elk jaar overlijden in Nederland 5.000 mensen aan de gevolgen, 16.000 mensen belanden met spoed in het…
Facebook | #HerfstLive: 12 uur live met Natuurmonumenten
De mooiste Nederlandse natuur van zonsopkomst tot zonsondergang, live op Facebook. Dat was hoe we de herfst toonden samen met Facebook en Natuurmonumenten. Twaalf uur lang vertelden boswachters verspreid over Nederland over typische herfstverschijnselen in…
APCO | Nederland-Oekraïne Business Forum
De Issuemakers werkt op internationaal gebied veel samen met strategisch communicatieadviesbureau APCO Worldwide. Door APCO werden we gevraagd om in maart 2016 de Minister van Financiën van Oekraïne, Natalie Jaresko, te ondersteunen bij de mediastrategie…
SIRE | Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?
Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn? Deze SIRE-campagne was een van de belangrijkste gespreksonderwerpen van de zomer van 2017. Reden achter de campagne was dat opvoeders in Nederland soms uit het oog verliezen dat…
KondorWessels Projecten | ‘Ja’ wint bij referendum in Arnhem
Op 30 november 2016 ging Arnhem naar de stembus voor een referendum over Stadsblokken-Meinerswijk. Er bestonden al jaren plannen om dat gebied aan de zuidelijke Rijnoever op te knappen. Gedurende het planvormingstraject stond er een…
AEB | Media monitoring en verankeren issuedenken
Voor een schone samenleving nu en in de toekomst lost AEB (Afval Energiebedrijf in Amsterdam) afvalvraagstukken op. AEB haalt zoveel mogelijk bruikbare stoffen uit afval en de warmte die bij restverbranding van afval vrijkomt, wordt gebruikt…
Verpact | Media monitoring
Bedrijven die verpakte producten op de markt brengen zijn wettelijk verplicht bij te dragen aan recycling. Verpact treedt op namens het verpakkende bedrijfsleven en heeft diverse taken. De verpakkingsketens leveren daarmee een grote en actieve bijdrage…