Doorgaan naar artikel

Admix | Nationale Pannenkoekdag 2025

De 18e editie van Nationale Pannenkoekdag was er een vol records. Niet eerder bakten zoveel kinderen, zoveel pannenkoeken (bijna 200.000!) voor zoveel ouderen! Kinderen bakten massaal pannenkoeken voor ouderen uit de buurt, zoals opa’s, oma’s en bewoners van zorginstellingen. En wat een aandacht: van ’s ochtends vroeg tot het Jeugdjournaal, media berichtten massaal over deze vrolijke dag.

Issuemaken | Betrokken adviseurs: Lars Ykema en Lex Luton
Geleverde diensten: strategie, PR, social media

Basisschool Het Palet ging samen met presentator Tim Senders naar seniorencomplex De Kastanjehof in Amstelveen, waar ze samen met de ouderen hun pannenkoeken de lucht in flipten. Het was niet alleen een smakelijk moment, maar ook een kans voor mooie gesprekken tussen jong en oud!

Issuemakers was verantwoordelijk voor de PR-strategie en mediabenadering rondom dit jaarlijkse evenement. Daarin speelden nieuwe cijfers in de vorm van het Nationale Pannenkoekonderzoek, creator Tim Senders en de vele human interest verhalen een belangrijke rol.

Het werkte nauw samen met de bureaus Admix en team5pm, onderzoeksbureau MarktEffect in opdracht van de initiatiefnemers Koopmans, Tefal en Blue Band.

Nationale Pannenkoekdag terugkijken? Dat kan hier! 

Behoefte aan advies van onze experts over jouw issue?    
Terug naar boven
nl_NL