Lars Ykema
(hij/hem)
Aandacht krijgen voor de onderwerpen die jij belangrijk vindt, bij de mensen die er voor jou toe doen, dat vind ik het leukst om te doen. Het liefst met campagnes, innovaties of beleid waarmee we positieve impact voor de maatschappij creëren. Bij Issuemakers houd ik me bezig met campagne- en mediastrategie, issuemanagement, creatieve conceptontwikkeling en geef ik mediatrainingen en workshops.
Dat heb ik de afgelopen jaren bij veel uiteenlopende klanten gedaan ,voor nog veel meer verschillende onderwerpen. Van het eerlijker maken van eten (Tony’s Chocolonely, Mister Kitchen, Lidl), het stimuleren van creativiteit onder jongeren (Samsung X Nxt Museum), het vergroten van digitale geletterdheid (Week van de Mediawijsheid, Seniorweb), een biodiverser Nederland (Nationale Denktank) tot het redden van een museum (Museum van de Geest) en het verder professionaliseren van influencermarketing (PR-introductie van Certified by influencerregels, bekroond met een gouden Dutch PR Award).
Naast m’n studie Communicatiewetenschap heb ik met veel plezier de VEA-cursus C20 Conceptontwikkeling gevolgd, verdiepte ik me in gedragsverandering in het publieke domein aan de Hogeschool van Utrecht en volgde ik de Design Sprint Masterclass van AJ&Smart.
Buiten werk om ben ik aan het sporten (tennis, voetbal, wielrennen, padel, hardlopen, ik vind weinig niet leuk) of bezoek ik
Vakspecialismen
PR, Strategische communicatie, Maatschappelijke positionering, Conceptontwikkeling, Workshops
Sectoren en issues
Technologie en Media, Retail, Voeding en dranken, Kunst en cultuur, Bewegen
Studie
Communicatiewetenschap BA aan de Vrije Universiteit van Amsterdam
Communicatiewetenschap MA aan de Universiteit van Amsterdam
Gedragsverandering in het publieke domein aan de Hogeschool van Utrecht
VEA Conceptontwikkeling