Doorgaan naar artikel
Michelle Derks, senior adviseur Issuemakers

Michelle Derks

Issue Intelligence // Issuemanagement

De manier waarop we bij Issuemakers samenwerken – met oog voor maatschappelijke relevantie en respect voor verschillende inzichten – spreekt mij enorm aan. Mijn interesse in de wisselwerking tussen politiek, media en maatschappij heeft een stevige basis in mijn studie gelegd en vormt nog steeds een belangrijke drijfveer in mijn werk. Als senior adviseur bij Issuemakers ben ik verantwoordelijk voor PR/persbenadering, issue intelligence (de buitenwereld naar binnen brengen bij organisaties) en stakeholdermanagement. Ik werk graag nauw samen met verschillende collega’s, opdrachtgevers en betrokkenen, waarbij ieders deskundigheid tot zijn recht komt en we elkaar aanvullen.

Ik ben trots op de projecten waarbij ik organisaties begeleid in het agenderen van maatschappelijke vraagstukken en het benutten van kansen die hun impact vergroten. De afgelopen jaren heb ik voor diverse organisaties gewerkt, telkens met nieuwe uitdagingen, zoals het stimuleren van digitale creativiteit voor jong talent (Nxt Museum x Samsung), het in beeld brengen van stakeholderdynamiek (Gemeente Eindhoven, Aldi), PR voor eerlijke voeding (Tony Chocolonely, Lidl), PR voor innovatieve ontwikkelingshulp (Triggerise) en het opzetten van diverse monitoringstrategieën.

Vakspecialismen

PR, Stakeholdermanagement, Persbenadering, Strategische communicatie, Media-analyse, Woordvoering

Sectoren en issues

Retail, Technologie en Media, Infrastructuur en Mobiliteit, Energie

Studie

Master International Relations, Universiteit van Amsterdam
Bachelor Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam
Minor Intelligence Studies, Universiteit van Amsterdam

Terug naar boven
nl_NL